Van long story tot short copy

Haal Suus in huus. Ik breng meer dan twaalf jaar ervaring op het gebied van creatief strategische communicatie, (event)conceptontwikkeling, interviews, artikelen, knappe short copy en inhoudelijke long copy. 

Een frisse blik en krachtige copy

Je hebt een geweldige aanvraag gekregen maar komt tijd, handen of expertise tekort. Je wilt de boer op met een nieuw plan of product – misschien wel je eigen onderneming – maar twijfelt over de juiste doorvertaling. Je wilt verrassen, verleiden en onderscheiden. Maar hoe?

Dan ben je op zoek naar creatief strategische daadkracht. Dat ben ik, dat heb ik. Een creatieve invalshoek voor jouw boodschap, een frisse kijk op contentcreatie gecombineerd met sterke uitvoerende vaardigheden. Ik schuif aan en werk uit.   

Haal Suus in Huus voor…

E

Interviews, artikelen en blogs

E

Creatieve concepten voor marketingcampagens en events

E

Podcastoptimalisatie (jouw verhaal structureren tot een strategische opbouw en een verhaal dat blijft boeien)

E

Creatieve rationales voor pitches

E

Merkverhalen en filosovisiestukken 

E

Propositiepoëzie (een strategisch verhaal in een creatief jasje)

E

Format development in tekst en beeld

E

Scripting en briefing voor voice-overs en beeld

Alles is creatie

Denk je nu; wat een aanbod? Dat klopt. Niet omdat ik niet kan kiezen, maar omdat ik niet wil kiezen. Wat bovenstaande diensten met elkaar gemeen hebben, is dat ik creëer. Ik ‘win met woorden.’ Breng onder woorden wat jij niet op een rijtje krijgt. 

Ik vertaal wat jij denkt, doet en voelt. Voor jezelf, of om met trots aan anderen te presenteren 

Tarieven & way of work

Samenwerken kan op twee manieren: op basis van uurprijs of pakketprijs. Net wat je nodig hebt en hoe jouw vraag eruitziet. Onderstaand vind je producten en diensten.

Producten met vaste prijs (ex BTW)

Strategisch contentplan

Al jouw keuzes in een kraakhelder plan. Ik luister tussen de regels door en schrijf een basis waar jij op terug kunt vallen. Waar ga je mee door en waar neem je afscheid van? Ik breng orde in de chaos. Noot: ik ben géén businesscoach. (Veelal voor intern gebruik, voor jezelf om focus te bewaren)

Way of work: we bellen – ik lees me in en bereid voor – we spreken (af) – ik schrijf – jij checkt – we vinken af. 


Investering: €1595,-

Websitescan met adviesrapport

Je website staat, maar je weet dat het beter kan. Jij ziet door de bomen het bos niet meer en wil er eigenlijk ook niet meer naar kijken, laat staan nog uren werk in stoppen. Dan is deze quickscan dé oplossing. Op basis van wetenschappelijk bewezen verleidingstechnieken adviseer ik je op alle quick wins in je website. Hoe maak je titels sterker, hoe bouw je een tekstblok of menu gebruiksvriendelijker op. Hoe maak je het de lezer makkelijker om de converteren. Met mijn rapport ben je maximaal een uur bezig om je site te optimaliseren.

Way of work: we bellen – ik scan – ik schrijf – ik adviseer – ik deel. Dan is het aan jou om door te voeren. 


Investering: €499,-

Blogartikel, nieuwsbrief, case

Nieuwe projecten, samenwerkingen of ontwikkelingen onder de aandacht brengen bij je doelgroep? Bijvoorbeeld door een (blog)artikel, een nieuwsbrief of het presenteren van een case? Elk item vraagt om net wat andere opbouw, maar wat ze gemeen hebben is het de lezer onverminderd moet boeien. Dit doe je door persoonlijke quotes op basis van een interview, door persuasive copywriting die aanzet tot actie of door het filteren van essentiele elementen voor jouw (potentiële) klant. Correctie: dat doe ík voor je.

Way of work: we bellen – jij brieft en/of ik denk uit – ik interview of lees jouw input – ik schrijf – jij checkt – ik schrijf – we vinken af. 


Investering: €500,-

Sparringsessie voor merkverhaal & ‘over mij’

In het verlengde van de strategische kapstok ligt de creatieve doorvertaling. Jouw merkverhaal waarmee je naar buiten kunt. Tone of voice en doelgroep: wat jij in je hoofd hebt, maak ik helder. Beeldend, verleidelijk en duidelijk. Geen zwevend stuk proza maar daadkrachtige communicatie waar jouw missie, visie, doel en diensten in verweven zitten. Waar je in gelooft en wat je belooft. (Veelal voor extern gebruik, in plaats van de standaard “over mij” pagina die vaak wordt gelezen, maar nog vaker niet goed wordt ingevuld)

Way of work: we bellen – ik lees me in en bereid voor – we spreken (af) – ik schrijf – jij checkt – we vinken af. 


Investering: €1495,-

Podcastadviesstuk

Je wilt een podcast maken. Misschien heb je zelfs al bedacht waarover. Maar in plaats van in het wilde weg te kletsen, of een verhaal uit de schrijven dat jij voorleest maar eigenlijk niemand boeit, wil je iets neerzetten dat de aandacht trekt, vasthoudt en de verwachtingen van je luisteraar overtreft. Op basis van jouw gekozen onderwerp of inhoud breng ik structuur aan. Welke titel kies je, hoe zorg je ervoor dat de inhoud erop aansluit en dat de luisteraar geboeid blijft. We stellen de vraag: wat wil je dat de luisteraard onthoud? En ik zorg ervoor dat dat gebeurt.

Way of work: we bellen – ik bereid me voor (door in te lezen of te luisteren) – ik hoor je aan – ik schrijf – ik adviseer – jij stelt vragen – ik leg uit – we vinken af.


Investering: €149,-


Voordeel: dit is iets wat je kunt trainen. De eerste paar keer help ik je hierbij, maar je wordt hier geleidelijk aan waarschijnlijk steeds beter in, doordat ik je van praktische tips voorzie die je ongeacht het onderwerp altijd kunt toepassen. 

Ride my brainwave

Jij bent een finisher en heb een (quick)starter nodig. Je loopt gewoon even vast. Hebt de briefing, een idee. Hebt de klok horen luiden, maar waar de klepel hangt? Joost mag het weten. Een frisse blik doet dan wonderen. 

Way of work: Jij deelt de info die je hebt, ik lees me in, en we plannen een brainstorm van een uur. Na afloop zet ik de key take aways op de mail, voor jou om intern door te pakken!


Investering: €149,-

Projecten met offerte op maat (€90,- per uur ex BTW)

Website copy

Heb je al een website, maar wil je de copy vernieuwen? Omdat je visie of aanbod is gewijzigd? Dan spring ik in, ga met je in gesprek en stel op basis van een bestaande website een nieuwe invulling voor. Hierin houd ik rekening met mogelijke optimalisatie die nog wat verder gaat dan alleen de uiteindelijk copy. Want klakkeloos uitvoeren en mogelijkheden tot verbetering negeren, daar ben ik niet van. Resultaat van de samenwerking een website die weer lekker in z’n jasje zit, een verhaal waar jij achter staat. 

Scripts- en voiceovers

Je wilt een radio- of televisiecommercial lanceren. Een verhaal vertellen door middel van video met daaronder ijzersterke copy. Dan wil je een scripts voor een voice-over; de creatief doorvertaling van jouw strategische keuzes. Het kan het letterlijke eindproductie zijn dat wordt ingesproken, of een briefing voor je audiosvisuele team. Ik denk mee over het hoe en waarom van het verhaal en vertaal het naar wat en waar.

Creatieve rationale

Jullie hebben het idee of plan, maar missen de creatieve kracht om het in een aantrekkelijk verhaal te gieten. Een creatief podium voor strategische keuzes. That’s where I come in. Op basis van het concept en de briefing schrijf ik een creatieve rationale waarin de volgende onderdelen verwerkt zitten:

  • Debrief
  • strategische keuze
  • creatieve doorvertaling
  • praktische doorvertaling
Campagne- en conceptontwikkeling

Wil je (voor een opdrachtgever) een arbeidsmarkt- of maketingcampagne lanceren en heb je behoefte aan een frisse blik op bestaande ideeen? Of wil je iemand die vanaf de start meedenkent over de mogelijkheden in strategie, creatie en praktische uitvoering? Dan schuif ik met liefde aan. We gaan van out of the box naar verrassend (en) realistisch op papier. Het resultaat van de samenwerking een (winnend) concept, uitgewerkt in creatieve rationale en/of pitchdeck, waar ik door mijn strategische copywriting skills de juiste focus en nuance aanbrengt om de klant te blijven boeien en te overtuigen.

Creatief strategische basis voor website of content

Je bent als bedrijf of ondernemen midden in de (door)ontwikkeling van een nieuwe site, of je staat op het punt om te beginnen. Om een sterke website neer te zetten, wil je dat de basis klopt. Wat komt er wel en niet op en waarom? Waar leggen we de focus op en hoe leiden we een bezoeker op een voor hen zo fijn mogelijke en voor jullie zo effectief mogelijke manier? Ik werk je merkverhaal en tone of voice uit en voorzie je van een menunavigatie waarna je je website kunt vullen met copy. Of ik teken een conctentstrategie voor je social media op, zodat je actief kunt produceren. Beiden diensten waar ik je natuurlijk bij kan helpen. 

  • Debrief
  • strategische keuze
  • creatieve doorvertaling
  • praktische doorvertaling

Neem contact op

Even overleggen om te zien of ik de vrouw voor de klus ben? Meer weten over mijn producten of diensten of benieuwd naar mijn beschikbaarheid? Schroom niet, neem contact op. You get what you dare to ask for. 

“Suzanne is iemand die je altijd zal verrassen met de gaafste ideeën en mooiste teksten. Ze is iemand die je weet te raken op een positieve manier. Suzanne denkt verder dan de vraag en doet alles met een persoonlijke touch en een brede lach op haar gezicht. Ze is aan boord vanaf moment één en je kunt niet om haar heen. En dat wil je ook helemaal niet, want ze is echt een toevoeging aan je team en organisatie.”

Linda Nalis

Online Marketing Specialist, samenwerking bij Oxfam Novib

Suzanne is een topper! Flexibel, creatief en scherp. Fijne samenwerking en vanaf de eerste minuut al zeer betrokken.

Jesse Reij

Project Manager, Johnny Wonder

Tomeloze energie & Bevlogenheid: ze is niet te remmen, in wat ze ook doet. Gaat ze op vakantie, maakt ze een content-structuur, schrijft ze een artikel, of doet ze niets, dan doet ze dat allemaal altijd met alle overgave en vol energie, maar vooral altijd met alle beste intenties. En het resultaat mag er zijn. Suus kan creatief zijn op commando, dat zijn er maar weinig! Ze is niet alleen een gezellige, hardwerkende enthousiaste collega en weet ook nog eens waar ze het over heeft. De ideale combi!!

Peter Hut

Sr. Online specialist , HR -Branche